Zwemmen, zwemmen en zwemmen - Reisverslag uit Broadbeach, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Zwemmen, zwemmen en zwemmen - Reisverslag uit Broadbeach, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Zwemmen, zwemmen en zwemmen

Blijf op de hoogte en volg Marcella

05 December 2012 | Australië, Broadbeach

Vandaag is het 5 december 2012, laat ik eens vertellen wat ik maandag en dinsdag heb gedaan.

Maandag ochtend ben ik tegelijk met Papa en Ingrid opgestaan, we hebben samen ontbeten en samen met Ingrid heb ik de honden uitgelaten om 06:00. Ik vind het wel fijn om vroeg op te staan, het wordt hier al licht rond half 5 in de ochtend. Vervolgens heb ik mijn bikini aangetrokken en ben ik gaan zwemmen in het zwembad die zij in de tuin hebben. Op een gegeven moment belde Robert (vader van Ingrid) dat hij naar mij toe kwam met een fiets. Deze had hij gebracht samen met een fietsslot en uiteraard een helm (die moet je hier per se dragen als je fietst). Ik ben me toen gaan omkleden en heb de fiets naar een klein winkelcentrum gepakt, ik wilde namelijk een bankrekening gaan openen. Het fietsen hier is alleen gevaarlijker dan in Nederland. Dit is omdat hier weinig fietsers zijn, er zijn daarom geen fietspaden alleen enkele fietsstroken op de weg, maar in veel gevallen staan hier de auto's gewoon op geparkeerd?? Heel raar, maar ook erg gevaarlijk omdat er auto's naast je rijden. Daarnaast kan de fietsstrook zomaar stoppen bij een stoplicht? Volgens Robyn (moeder Ingrid) kun je dan samen met de auto's op de weg voor het stoplicht wachten om over te steken. Dit leek me alleen geen goed plan dus ben ik bij de stoplichten voor de voetgangers aan de rechtskant overgestoken. Dit is dus even wennen en goed opletten! Het openen van een bankrekening ging gemakkelijk, nu even wachten op mijn roze bankpas :). Na het openen van de rekening ben ik naar Coles (een supermarkt) gegaan. En jeeetje wat zijn hier veel gluten- en melkvrije producten!! Nederland heeft vergeleken dit helemaal niets. Een hele gang vol <3, dus ik was erg blij. Ik heb toen gluten vrije pasta gehaad en nog wat andere dingen. Daarna ben ik terug naar huis gefietst. Ik wilde na de lunch nog naar Surfers Paradise fietsen, op google maps was ik mijn route aan het uitstippelen alleen nu was het weer zo dat voor de snelweg de fietstrook eindigde, echt heel raar. Op het moment dat ik dit aan het uitzoeken was kwam Sidney thuis, hij wilde mij wel afzetten met de fiets in de auto maar dan moest ik zelf terug fietsen. Dit vond ik een lief idee van hem, alleen als ik word afgezet dat weet ik de weg al helemaal niet, dus dit heb ik niet gedaan. De rest van de middag ben ik thuis gebleven en heb ik het eten gekookt. Toen papa en Inrgid thuis kwamen zijn we samen nog naar de supermarkt gegaan (@19:00), eenmaal in de supermarkt begon het heel erg hard te regenen! Het voordeel hier is dat als het regent, het niet koud is :). Thuis hebben we de boodschappen opgeruimd en zijn we gaan eten. 'S avonds hebben we met z'n alle voor de tv gezeten.


Gisteren (4 december 2012) belde Robyn naar Ingrid om te vragen of ik met haar en nog een andere vrouw bij Broadbeach een standwandeling wilde gaan maken, natuurlijk wilde ik dit! Rond 08.30 heeft Robyn me opgehaald binnen enkele minuten waren we op het strand. Er waren al veel mensen actief, in de ochtend is het nog niet zo heet als in de middag en het zou een van de heetste dagen in 10 jaar worden. We hebben er zo'n 40 minuten gelopen en tussendoor ben ik nog twee keer in de zee gaan zwemmen. De golven waren al erg sterk, ik wil ook graag een bodyboard gaan kopen voor in de zee. Na het wandelen kwamen we nog een aantal fitness apparaten tegen in het park die we kort hebben uitgeprobeerd, naar de sportschool hoef je niet te gaan :P haha. Daarna heb ik samen met Robyn nog gezwommen bij haar thuis. Robyn heeft een super gave tuin met allemaal verschillende soorten fruit, groenten en kruiden! Zo'n tuin wil iedereen, het was ook de eerste keer dat ik een passievruchten plant had gezien en de passievruchten waren erg lekker! Na de lunch zijn we naar Aquarobics gegaan, hier waren mensen van verschillende leeftijden. Eigenlijk best leuk om in het water oefeningen te doen! Waarschijnlijk gaan we volgende week weer samen! Na Aquarobics hebben we bij Robyn weer in het zwembad gelegen, zijn we even naar de winkel geweest en heb ik thuis al wat voorbereidingen getroffen voor het avond eten. Het was een vermoeiende dag, dus na het eten rond half 9 ben ik gaan slapen.

Ondertussen is het al 5 december en ben ik aan het wachten tot er een man komt om te kijken naar de filter van het zwembad. Daarnaast heb ik zojuist naar twee families uit Sydney een e-mail gestuurd om te vragen of ze in contact willen komen met mij. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 25465

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: