Vertrek - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Vertrek - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Vertrek - Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Marcella

08 Oktober 2013 | Australië, Alice Springs

De laatste voorbereidingen voordat ik vertrok op zaterdag 20 september:

Wat een stress! De laatste week bij Stacey, Micheal en Rory vloog voorbij. En in plaats van mijn spullen optijd in te pakken en mijn nanny-flat op te ruimen, deed ik het rustig aan alsof het een dood normale week was. Tot dat het zaterdagochtend was... 'ohw nee, ik heb nog maar een paar uur de tijd om mijn spullen op orde te krijgen'. Als een gek haalde ik mijn koffer te voorschijn en ja hoor... waar ik bang voor was... mijn spullen pasten niet meer in mijn koffer. Ik denk dat ik nu het dubbele aantal kilo's heb dan waar ik mee naar Sydney kwam. Pff.. maar ik had geen tijd om hier over na te denken ik moest immers mijn spullen uit de nanny-flat zien te krijgen aangezien de nieuwe au pair Julia er in ging wonen wanneer ik weg was. En niet te vergeten... ik moest mijn backpack inpakken met minder dan 15 kg voor mijn 4 weken reizen. Wat een drama, ik werd zo gefrustreerd dat ik niet kon selecteren wat nu wel en niet belangrijk was om mee te nemen. Toen kwam er nog bij dat Stacey mij niet om 5 uur 's ochtend op zondag naar het treinstation kon brengen. Dus in plaats van zondagochtend weg te gaan ging ik zaterdagavond naar Sandra om vanuit daar naar het vliegveld te gaan. Ik was erg blij dat Sandra samen met mij nog eens bekeek of ik wel echt alle spullen die in mijn tas zaten mee moest nemen. Twee paar schoenen, een jurkje en wat toiletspullen bleven achter. 15 Kilo op mijn rug voelde als 50, mijn rug wist niet wat er gebeurde. Zaterdag op zondagnacht ging mijn wekker om half 4 om vervolgens om half 5 richting het treinstation te lopen. Normaliter gaat er een trein van centraal station naar het vliegveld, echter reden er dit weekend geen treinen - zul je zien -. Toch mocht ik niet klagen want: 1) er stonden bussen klaar om naar het vliegveld te gaan 2) het was dit keer gratis! Eenmaal op het vliegveld besefte ik dat het echt ging gebeuren - 4 weken meer van Australie zien! -

Na zo'n 2 uur vliegen van Sydney naar Alice Springs kon ik met een gratis shuttle busje naar mijn hostel: backpackers haven. Op het vliegveld sprak ik een meisje Jessica uit Canada (woont in Sydney momenteel) die vertelde dat ze naar het zelfde hostel ging en dezelfde tour als ik ging doen van Alice Springs naar Adelaide. Super! Eenmaal buiten het vliegveld was het super warm! Ik kon genieten van een temperatuur van zo'n 37 graden en dat om 10 uur 's ochtends. We hadden een hele dag voor ons. Jessica en ik spraken af om samen Alice Springs te verkennen, dus na ons om te hebben gekleed en een dikke laag zonnebrandcreme gingen we op pad. We hadden een kaartje bij ons waarop stond welke richting we moesten lopen om bij het 'winkelcentrum' uit te komen. Zul je zien.. we hadden het kaartje op zijn kop gehouden waardoor we letterlijk de andere kant op waren gelopen dan waar we heen moesten. We kwamen bij een kleine supermarkt uit en een man die voorbij liep zag dat we verdwaald waren. Hij lachte ons uit dat we helemaal de verkeerde kant op waren gelopen, maar hij wilde ons wel een lift geven als hij klaar was met zijn boodschappen. 10 Minuten later zaten we in zijn auto met zijn hond op mijn schoot, achteraf bleek het winkelcentrum letterlijk om de hoek van ons hostel te zitten. Wat fijn dat er aardige mensen zijn. Het winkelcentrum was niets in vergelijking met onze geliefde stad Sydney. We besloten wat drank te halen voor onze tour en zijn daarna terug naar het hostel gelopen. Eenmaal bij het hostel is Jessica een middagdutje gaan doen en heb ik bij zwembad gelegen - eindelijk na 5 maanden weer een keer goed zonnen! - toch hield ik het niet langer dan een uur uit in de zon, pff wat een hitte! Rond 5 uuur zijn Jessica en ik naar de Anzac Hill gelopen. Vanaf deze heuvel kon je de zon zien ondergaan en had je een goed uitzicht over Alice Springs. Het was maar een klein plaatsje waar weinig te beleven viel, dus ik was blij dat we zondagochtend om 7 uur op werden gehaald om onze reis voort te zetten.

Stap 1 was gezet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 25428

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: