Eerste keer een middag met Sidney - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Eerste keer een middag met Sidney - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Eerste keer een middag met Sidney

Blijf op de hoogte en volg Marcella

07 December 2012 | Australië, Tallebudgera

6 December 2012

Gisteren was een lange dag voor mij. Zoals gewoonlijk waren we vroeg op (ong. 05.30), ik had mijn kom cereal, kiwi en sojamelk gegeten en ben daarna met Ingrid gaan wandelen met de honden. Er scheen al mooi zonnetje. Toen papa en Ingrid naar werk waren gegaan heb ik nog enkele e-mails gestuurd naar Host Families. De twee die mij het meeste aanspreken wonen in de buurt van Sydney, beiden willen binnenkort een gesprek met mij waarvan een op dit moment een Nederlandse Au Pair heeft (die eind januari vertrekt), met haar mag ik van de familie ook spreken wat me erg leuk lijkt omdat ik dat een indruk krijg van wat een Au Pair nu werkelijk doet.

Na wat mails te hebben verstuurd leek het me leuk om naar Surfers Paradise te fietsen. Ingrid vertelde dat ik het grootste gebouw de Q1 als orientatiepunt moest houden, dan wist ik zeker dat ik de goede kant op zou fietsen. Dus ik enthousiast aangefietst, zonder na te denken ging ik linsk i.p.v. rechts omdat ik dacht er zo ook te kunnen komen. Helaas voor mij want ik eindigde bij een soort eilandje waar geen brug was om over te steken -.- dus ik kon weer terug. Uiteindelijk maakte mij dit niets uit, want ik had geen haast. De omgeving was echt prachtig. Je ziet veel water met huizen en bootjes en als je verder kijkt zie je de grote gebouwen in de stad, daarnaast is er erg veel groen. Ik weet niet hoelang ik erop had gefietst. De terugweg was een halfuur dus ik verwacht heen zo'n 45-60 minuten :P. Bij Surfers Paradise aangekomen heb ik wat winkeltjes bekeken en ben ik even in de zee gaan staan om af te koelen. Ik dacht trouwens dat Australie goedkoper zou zijn dan Nederland, maar dit valt erg tegen. In verhouding is het net zo duur of misschien wel duurder, vooral het eten is erg prijzig. Rond een uur of 12 half 1 ben ik terug gefietst en ben ik in het zwembad gegaan. Daar heb ik met de honden gespeeld en wat muziek geluisterd. Toen dacht ik dat het tijd was om mijn CV naar het Engels te vertalen. Terwijl ik hiermee bezig was kwam Sidney binnen met Jackson (een vriend) en Tash (een vriendin waar hij momenteel slaapt). Die was rond half 4. Sidney vroeg of ik mee wilde gaan zwemmen. Ik vond het erg leuk dat hij dit vroeg. Even was er een 'discussie' tussen Jackson, Tash en Sid waar we heen zouden gaan. Ze besloten naar Tallebudgera te gaan bij Palm Beach. Voordat we er heen konden rijden moesten we nog wat spullen ophalen bij het appartement van Tash. Het zou een mooi appartement kunnen zijn als ze er wat leuke meubelstukken in zouden zetten en het zouden aankleden. Helaas hadden zij dit niet gedaan, dus het was maar een kaal appartementje. Na de handdoeken te hebben gepakt zijn we via de Mac naar Tallebudgera gereden. Hier kun je gratis water met ijs bestellen wanneer je iets koopt, ideaal en hier heel gewoon. Oh, ik zal maar niet praten over Sidney zijn rijstijl, jezus. Ik hielt soms mijn hart vast :P, maar ik leef nog. Rond half 5 waren we bij het water aangekomen. Het weer was nog steeds lekker, maar het begon wel al af te koelen. Het water was er niet diep waardoor we zo naar de andere kant konden lopen/zwemmen. Sidney en Jackson wilde stoer doen en zijn van de brug die er was afgesprongen. Ben blij dat dat goed is gegaan. Na hier wat te hebben gezwommen leek het Sid, Jackson en Tash het leuk om mij het uitzicht boven op een berg te laten zien. Erg leuk natuurlijk. Dus wij hier met onze slippertjes (sid en jacks zelfs zonder schoenen :|) naar boven gelopen. Dit was best vermoeiend omdat het behoorlijk stijl was op sommige plaatsen en ik mijn drinken was vergeten. Eenmaal boven was er een 'lookout' waar we konden genieten van 'the view'. Weer moesten Sid en Jackson stoer doen, dus zij klimmen over het hek op de rotsen, 'everyone does that, they all have pictures on facebook doing it'. Eerst leek mij dit geen goed idee maar uiteindelijk zijn Tash en ik er ook gaan kijken. Tash heeft meegeholpen Sidney op de foto te krijgen. Dus ik heb nu een leuke foto van mij en Sidney samen boven op een rots. Ik ben niet dicht bij de rand gaan kijken want oh my gosh. Als je daar valt, val je tientallemeters naar beneden, dat overleef je nooit (ja, ik kijk uit :P!!). Na wat fotos te hebben genomen zijn we verder gelopen. We namen een andere route terug, Tash en ik hadden zo onze vraagtekens of we wel goed waren gegaan. Maar Sidney wist de weg, zei hij. En het was goed afgelopen. Onderweg kwamen we nog kalkoenen en hagedissen tegen. Doordat Tash steeds schrok van die beesten, schrok ik van haar en liep ik te schreeuwen en te rennen als een klein kind :P hahah. Op een gegeven moment liep zij achter mij en hoor ik haar weer roepen/schrikken. Dus ik kijk om en schrik van haar reactie. Schrok ze van een jongen die daar aan het rennen/joggen was. Lopen wij daar te schreeuwen (door hem) -.- :P gelukkig kon hij er wel om lachen en wij ook. Na dit avontuur heeft Sidney mij netjes thuis afgezet en ben ik met Papa en Ingrid nog naar Pasific Fair geweest om te kijken voor een abonnement voor mijn mobiel. Dit valt niet mee, want de abonnementen zijn hier echt duur vergeleken met NL. Het begint pas bij 30$ per maand (sim only) en dan heb je vrij weinig. We moeten nu kijken of mijn mobiel Sim Lock vrij is en dan moet ik beslissen wat ik ga doen. Ik wil erg graag internet op mijn mobiel zodat ik kan Whatsappen met jullie en facebook kan gebruiken.

Momenteel is het alweer 7 december en ben ik al een week vertrokken! Het heeft zojuist geregent, dus ik denk dat ik vandaag thuis blijf.

Tot de volgende keer, p.s ik zal hier foto's aan toevoegen :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 25463

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: