Brisbane City - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Brisbane City - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Brisbane City

Blijf op de hoogte en volg Marcella

14 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Haai,
Daar ben ik weer, ik ben nog steeds niet consequent met het schrijven van mijn verslagen. Nu ga ik terug naar het eerste weekend van februari. Vrijdagavond sprak ik Daphne, dit is een Au Pair in Brisbane die ik in Nederland heb leren kennen bij de Au Pair workshop in Venray. Ze vroeg of ik zaterdag met haar de stad in wilde. Ik zei dat ik dit een leuk idee vond. Terwijl ik dit zei dacht ik: hmm, misschien kan ik wel een leuk hotelletje vinden tegen een goede prijs zodat we er een weekend van konden maken. Toen ik dit had voorgesteld zei ze enthousiast dat ze dit ook een goed idee vond! Super leuk! Op booking.com zag ik een leuk hotel midden in de stad: Istay City River Hotel. Na dit last-minute geboekt te hebben pas het tijd om mijn spullen te pakken voor de volgende dag. Het was even uitzoeken hoe ik in Brisbane moest komen. Maar er ging regelmatig een trein die kant op vanaf Nerang wat hier zo’n 10 minuten rijden vandaan is. Om 11 uur had ik met haar afgesproken. Het verbaaste me dat het zo rustig was in de trein. De trein was wel erg schoon en er was zelf gratis WI-FI: goede service : ). Eenmaal op het station aangekomen in Brisbane wachtte ik op Daphne. Al gauw was ze er ook, haar route was iets ingewikkelder met bus en trein. Het eerste wat we deden was naar het hotel lopen. Gelukkig mochten we eerder in-checken. We hadden een prachtig appartement. Het was heel erg ruim met een woon- en kookgedeelte, er was een ruimte slaapkamer, badkamer en balkon. Ideaal. Daarnaast was er zwembad op een dakterras en een barbecue gedeelte. Na onze spullen achter te hebben gelaten liepen we naar de stad waar we hadden geluncht, ik had een heerlijke salade met garnalen. Over de prijs kan ik weinig zeggen, want het eten in het algemeen blijft duur in Australie. Na onze lunch liepen we rustig terug naar ons appartement waar we onze zwemkleding hadden aangetrokken. Het plan was om de ferry naar South Bank te pakken waar je kunt zwemmen. Dus wij lopen en lopen en lopen. Uiteindelijk komen we in de Botanic Garden van Brisbane uit en zien we in de verte de brug naar South Bank – geen Ferry te zien. Bleken we de verkeerde kant in zijn te gelopen. Maar maakt niet uit, wij zette onze wandeling voort over de brug naar South Bank. Het was een mooie wandeling. Op de brug wilde we nog wat foto’s maken. Er stond echter een sterke wind, waardoor mijn petje wegwaaide en er iets uit mijn handen viel in het water. Ik schrok direct want ik dacht dat het mijn fotocamera was, gelukkig was het maar mijn flesje water die ik had laten vallen. Eenmaal bij South Bank aangekomen hebben we wat gezwommen en een ijsje gegeten. De tijd ging snel want voordat we het wisten naderde de avond alweer. In de middag hadden we bedacht dat we gingen barbecuen. Dus we hadden want kangaroo spices gehaald en worstjes met wat salade. In plaats van teruglopen gingen we dit keer met de gratis CityHopper – ferry terug naar het hotel. Daar aangekomen hebben we nog wat gezwommen in het zwembad en zijn we daarna gaan barbecuen. Je moest echter 2 dollar in de machine gooien om het aan te kunnen zetten. Daphne gooide er direct 4 dollar in wat geen succes was :P. De receptie kon ons ook niet vertelde hoe het nu werkte. Uiteindelijk hebben we er nog een keer 2 dollar ingegooid en toen werkte het wel : ). We hebben heerlijk gegeten en zijn in de avond rond gaan slenteren in Brisbane City. We wilde naar de rivier lopen waar chique tentjes waren maar we bleven maar verdwalen. We hebben kilometers gelopen. Was ik blij dat we platteschoenen aan hadden getrokken. Uiteindelijk zijn we in een kroegje terecht gekomen om de hoek van ons hotel haha. Hier werd live-muziek gespeeld wat erg gezellig was. Na ons colaatje te hebben gedronken zijn we terug naar het appartement gegaan om te pitten. Het was een erg gezellige dag!

Afgelopen weekend ben ik weer in Brisbane geweest (9-10 feb). Dit keer in een ander gedeelte. Natasha werd namelijk 21 jaar en dat is hier een groot feest! Haar ouders hadden een plek @ Cloundland gereserveerd. Een prachtige plaats. Ik had nog nooit zo iets moois gezien (http://www.katarzyna.com.au/venues/cloudland/) Op de website zie je foto’s met daglicht maar ’s avonds was het erg mooi met het licht en de sfeer die er was. Iedereen zag er ook weer prachtig uit. En zomaar binnenkomen kom je ook niet. Zo kwamen Sidney en zijn vriend Jackson niet binnen omdat ze er niet geweldig uitzagen. Je moet hier echt een nette langebroek dragen en nette/chique schoenen met een blouse. En nee, dit hadden Jackson en Sid niet. Maar ik en Tash zijn naar de deur gegaan en verteld dat het haar 21ste verjaardag was. Ze mochten binnen, voor deze keer maar nooit meer zoals zij er nu uitzagen :P. Natasha had in de ochtend nog dialyse gehad, ik was ondertussen aan het shoppen voor een leuk jurkje. In de middag zijn Sid, ik, Tash and Wabbo (jackson) naar Brisbane gereden. Natasha had een mooi appartement gehuurd waar we konden blijven slapen. Omdat we hier behoorlijk laat aankwamen en onze sushi nog moesten eten hadden we maar een halfuur om ons klaar te maken voor het feest. Dit was stresse! Uitiendelijk was het helemaal goed gekomen en hebben we een leuke avond gehad in Cloudland en een R&B club Magic City. Die club was echter niet helemaal mijn ding aangezien ik niet bepaald van die muziek houd. Af en toe is het leuk een R&B liedje maar niet continu. Het was leuk om te zien hoe mensen elkaar uitdaagde om te dansen. Iedereen stond dan in een cirkel naar hen te kijken. De sfeer was overigens goed. De avond eindige alleen wel vroeg. Om 00:30 waren we alweer onderweg naar ‘huis’. Ik was de bob voor Gab en Roxy (twee andere vrienden van Natasha). We konden alleen niet allemaal in het appartement slapen waardoor ik met Gab, Roxy en Jerry naar Jerry’s huis ben gegaan met zijn vrienden. Daar hebben wij toen geslapen. Omdat ik al een tijdje geen ‘manual’ auto had gereden, was het wel even wennen en waren de mensen in de auto ‘bang’ dat het niet ging lukken :P het was inderdaad erg wennen en in het begin ging het ook echt niet goed, vooral niet met alle hellingen waar ik moest stoppen, hahah. Ook de afslagn werden niet duidelijk aangegeven waardoor ik letterlijk 8 keer over Brisbane story bridge heb gereden. Drama, maar uiteindelijk zonder kleerscheuren goed aangekomen in een pracht villa – het zal eens niet zo zijn. De volgende dag ben ik ook verder gaan rijden naar de Gold Coast en dit keer ging het helemaal goed zonder zorgen. Het was weer een leuk weekend. Natasha voelde zich alleen niet echt jarig de volgende dag, dus hadden Roxy en ik een plan bedacht om Natasha te verrassen. We hadden Natasha en Sid afgezet in het centrum waar ze wat lekkers konden eten. Ondertussen gingen Gab, ik en Roxy boodschappen doen om een taart te maken voor Natasha. Dit kon ze wel waarderen. Sidney had ook erg goed zijn best gedaan om Natasha te vermaken en bezig te houden. Dus dat was weer geslaagd.
Al met al, weer twee leuke weekende erop zitten.
Dit weekend/zaterdag ga ik een dagje werken @ Mount Tambourine, ik had helpen met het renoveren van een boederij voor een dagje. Waarschijnlijk wordt het vooral schoonmaken en eventueel helpen in de tuin met de andere mensen. Hopelijk gaat dit helemaal goed. Ik heb in ieder geval onderhandeld voor 20dollar per uur.
Tot de volgende keer!

-xxx-
Marcella

P.s fijne valentijnsdag!

  • 15 Februari 2013 - 04:07

    Daphne Van Vossen:

    Het was erg gezellig in Brisbane:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 25354

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: