Heerlijk leven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Heerlijk leven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Heerlijk leven

Blijf op de hoogte en volg Marcella

08 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Hoppakee, weer 3 weken verder. De laaste keer dat ik schreef stond ik op het punt om weer naar de Gold Coast te vliegen om mijn familie te bezoeken. Naja, eigenlijk had ik weinig familie gezien aangezien ik van woensdag 17 juli tot zaterdag 20 juli bij Natasha sliep. Uiteraard was het fijn om terug te zijn, maar het was nu anders omdat ik er door de weeks was en iedereen natuurlijk aan het werk was. Natasha en ik hebben weer bij kunnen kletsen, maar zelf moest ze ook veel werken. We zijn elke avond wel gezellig samen uiteten geweest. Op de vrijdagochtend moest ze vroeg weg, en ik was nog even blijven liggen in bed maar de verhuurder van het huis waar ze nu in woont is behoorlijk 'cheeky'. Zo wilde ze een x aantal $ vragen aan Natasha omdat ik bij haar op de kamer sliep. Dit sloeg totaal nergens op aangezien Natasha al de hoofdprijs voor haar kamer betaald en ik er maar drie nachtjes was. Hierdoor moest ik vrijdagochtend het huis proberen uit te komen, zonder dat iemand mij zou zien. Chris (huisgenoot van Natasha) en ik waren beneden aan het ontbijten toen we opeens de deur hoorde. Chris wilde mij wel helpen, dus terwijl ik boven in de slaapkamer mijn spullen aan het pakken was probeerde hij de vriend van de verhuurder af te leiden terwijl de voordeur openstond voor mij om het huis uit te gaan. Ik had echt zo'n gevoel dat je als kind hebt als je iets doet wat niet mag :P. Uiteindelijk was het gelukt en ben ik naar buiten kunnen rennen, achteraf sloeg dit natuurlijk nergens op. Samen ben ik met Chris naar Surfers Paradise gelopen waar hij ging zwemmen en ik de dag ging doorbrengen tot dat Natasha klaar was met werken. Ik mocht van Chris zelfs zijn auto de hele dag lenen, hij zei hier heb je de sleutel en de tank is vol - wat is iedereen toch aardig! Maar dit heb ik niet gedaan. Ik moet zeggen dat Surfers Paradise niet meer speciaal voor me is, omdat ik hier nu zo vaak ben geweest. Terwijl ik door Surfers aan het lopen was, zag ik de Braziliaanse jongen die ik aan het begin van mijn reis had leren kennen. Echter zijn onze wegen ondertussen al gescheiden en was hij met twee meiden, waardoor ik niet eens even hallo had gezegd. Echter gingen Natasha en ik 's avonds weer uiteten en even wat drinken in de club Vanity toen Natasha opeens buiten tegen mij zei, is dat niet Ruda? Nu toch maar even hallo gezegd en gekletst. Nu bleek hij een kamer vrij te hebben in zijn huis waar hij momenteel woont - Chevron Island, aan het water - en ik wist dat mijn broertje Sidney naar zo'n kamer aan het water opzoek was. Natuurlijk had ik mooi kunnen fixen dat Sidney er een kijkje kon nemen, en uiteindelijk heeft hij de kamer ook kunnen krijgen - wat toch een beetje een rare gedachten voor me was, maar dat maakte niet uit - hoe het hier uiteindelijk mee af is gelopen weet ik niet. Sidney stond klaar om er in te trekken met de verhuisdozen maar toen bleek dat de kamer toch wat mankementen had waardoor het op dat moment niet is doorgegaan. Maar dat was even tussenhaakjes. Na die avond zijn Natasha en ik naar huis gegaan en zaterdag was het weer tijd voor mij om terug naar Sydney te vliegen.

Verder heb ik een hele leuke zaterdag gehad op 27 juli. Ik was uitgenodigd door Sandra - een Duits meisje dat samen in een appartement woonde met Dave - om naar haar 'house party' te komen en om naar Ivy - Pacha te gaan - een populaire, grote club in Sydney -. Ik had er al de hele week zin in! Ik mocht bij haar blijven slapen, dus dat was ook een zorg minder. Rond een uur of 8 's avonds kwam ik bij haar aan, nadat ik de hele middag rond had gelopen in het winkelcentrum om een mooie jurk voor die avond te vinden. Bij aankomst kreeg ik direct een lekker glas alcohol in mijn handen geduwd en dat dronken we op terwijl we onze make-up en onze haren aan het bijwerken waren. Sandra is een hele aardige, enthousiaste meid dus ik wist direct dat dit goed zou komen. Toen we ons klaar hadden gemaakt, kwamen ook wat andere mensen het huis binnen en maakte Sandra en ik wat popcorn klaar. Ik was blij dat ik een aantal zakjes mee had genomen aangezien bij de eerste poging de popcorn helemaal zwart was - gelukkig was hun gevoelige brandalarm niet afgegaan - er waren vooral veel Zweedse mensen aanwezig. Ik vind hun taal echt geweldig om naar te luisteren - niet dat ik er wijs uit kan maken. Later die avond zijn we met z'n alle in een taxi gestapt naar Ivy - Pacha (http://www.pachasydney.com/). Ze hadden kunnen regelen dat we 25$ konden betalen i.p.v. 50$ deur entree. De 'venue' was prachtig. De club is eigenlijk gedeeltelijk open, want als je naar boven kijkt kunt je de sterren zien. Iedereen zag er prachtig uit en was netjes gekleerd - niks mis met een 'dresscode' - de muziek was goed en de mensen waren aardig. Ik kan zelfs niet klagen over het gezeldschap dat steeds drankjes voor me haalde, haha. Ondertussen waren we allemaal toch een beetje aangeschoten - dit kan ik natuurlijk niet ontkennen - en voordat we het wisten was het midden in de nacht en moesten we de club verlaten. We zijn vervolgens nog naar een andere bar gegaan, maar voor we thuis waren was het misschien half 7 als het niet later was. Ik heb toen eigenlijk nauwelijks geslapen want tegen de middag zou ik de auto van Micheal terugbrengen. Al met al een zeer geslaagde avond. Die zondag was ik natuurlijk super moe en heb ik weinig gedaan.


Afgelopen week ben ik eigenlijk erg verkouden geweest en Rory ook waardoor we veel thuis hebben gezeten. Donderdag was Rory daarom ook niet naar de dagopvang gegaan waardoor ik een dagje extra had gewerkt - in ruil voor de maandag vrij -. In het weekend van 2 augustus gingen Stacey, Micheal en Rory naar Brisbane om Stacey's ouders op te zoeken. Ik was daarom home-alone. Vrijdag heb ik thuis doorgebracht omdat ik totaal niet lekker was. Zaterdag ging het een klein beetje beter en ben ik gaan lunchen met Sandra in haar nieuwe appartement. We hadden heerlijke gluten- en melkvrije pannenkoeken gemaakt en dit opgegeten met fruit, chocolade pasta en stroop - lekker! -. Op een gegeven moment kwam Jonas - een Zweedse jongen waarmee Sandra haar kamer deeld - bij ons buiten zitten. Hij vertelde dat het Sebastian - ook een Zweedse jongen die ik vorige week had leren kennen - zijn laatste zaterdag was voordat hij na twee jaar in Australie te zijn geweest het land gaat verlaten. Jonas vertelde dat ze weer naar Pacha zouden gaan en dat we mee konden als we willen op de VIP-list. Ik had mezelf beloofd het rustig aan te doen dit weekend, maar ja... ik zit in Sydney...rustig aan bestaat niet. Dus ik besloot om toch mee uit te gaan, maar dan nuchter. Ik ging met de trein terug naar huis om me om te kleden en de kat eten te geven. Kom ik twee uur later terug, helemaal netjes gekleed.. vraagt Jonas aan mij: 'waar ga jij vanavond naar toe?'. Even dacht ik dat hij een grapje maakte... bleek hij niet meer naar Pacha te gaan - zucht - uiteindelijk zijn we naar Chinese Laundry gegaan, een andere club vlak bij de Daring Harbour. Opzich wel een leuke tent, maar totaal anders dan Pacha. Hier hoefde je niet zo netjes gekleed te zijn. Dus ik kwam daar aan met mijn hakken en jurkje terwijl iedereen er op sneakers rond liep en in hun jeans. Anyway, het was wel oke. Maar het is toch anders wanneer je niet 100% bent en jij niet drink en de rest wel. Toch zou ik er best nog een keertje heen willen gaan. Rond half 5 in de ochtend waren Sandra en ik thuis en om half 9 ging ik weer terug naar huis - want ik had beloofd voor de kat te zorgen dit weekend - weer een dag met weinig slaap. Tegen de middag ben ik weeeeer met de trein naar de stad gegaan om vervolgens met Irene naar Bondi Junction te gaan - waar zij nu woont als au pair -. Terwijl ik aan het wachten ben op haar, word ik weer aangesproken door een 'random' persoon. Hier heb ik misschien een half uur, drie kwartier mee lopen praten voordat hij vroeg of ik van het weekend wat wilde gaan drinken. Zucht :P, hier heb ik het te druk voor, dus we zien wel. Even later was Irene er en zijn we een heerlijke burger gaan eten in Bondi bij het strand. Die gluten-vrije 'Moo-burgers' van een meter hoog zijn hier heerlijk. Je zult de foto vast wel hebben gezien op mijn facebook. Na de burger zijn we gaan drinken bij 'The Bucket List' naast Bondi Beach <3. We hebben hier wat Sangria gedronken voordat we terug naar Bondi Junction gingen. We kwamen een Ierse kroeg tegen 'Cock 'n Bull' waar we tot een uurtje of 12 zijn gebleven. Daarna was het tijd om naar bedje te gaan en hebben we de volgende dag - maandag - de dag doorgebracht at Bondi Beach, het weer was heerlijk.

Zo, nu is het weer donderdag 8 augustus, nog 1.5 maand te gaan in Sydney. Het is echt een pracht stad en ik wil hier nog helemaal niet weg. Gisteren was het trouwens weer heerlijk weer en ben ik naar het park gegaan met Rory, Sebastian de Zweedse jongen die ik net twee keer had gezien met uitgaan en hier in de buurt had gewerkt had zelfs voorgesteld om langs te komen in het park. Dit vond ik een erg aardig gebaar en maakte het net wat gezelliger. Vanochtend heb ik Rory naar dagopvang gebracht en ik sta nu op het punt om hem op te halen.

Voor nu zeg ik - zwaai zwaai met het handje - en tot de volgende keer!

-xxx-

Marcella


  • 08 Augustus 2013 - 23:41

    Toos:

    Hallo Marcella je hebt het echt naar je zin, ik heb je reisverslag weer gelezen
    en wat heb je veel mensen leren kennen ,en je maakt zo,n leuke uitstapjes
    jij kent de bars daar voort goed ha ha maar geniet met volle tuigen nu het
    nog kan ,en Rory is die nog steeds lief hij zal jou straks wel gaan missen
    dus verwen hem nog maar lekker .Marcella ik blijf je volgen op Facbook
    Groetjes nog aan Sidney en een knuffel van ons Opa & Oma
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 25442

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: