Sea life, Salsa, Blue Mountains, Vivid en opstap! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Sea life, Salsa, Blue Mountains, Vivid en opstap! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Sea life, Salsa, Blue Mountains, Vivid en opstap!

Blijf op de hoogte en volg Marcella

10 Juni 2013 | Australië, Katoomba

Hoi allemaal!

Ik kan niet geloven dat het alweer een maand geleden is dat ik heb geschreven. Ik heb ondertussen weer het een en ander gedaan en ik zal maar niet te veel in detail gaan om jullie twee uur leesplezier te besparen. In het weekend maak ik het meeste mee, omdat ik dan meestal vrij ben.

Vrijdag 10 mei 2013 – Sea life Aquarium & Salsa les

Op vrijdag ben ik in de middag naar de stad gegaan. Ik had nog twee tickets voor een ‘attractie’ die dit weekend moesten worden opgemaakt. Daarom ben ik naar Sea Life Aquarium gegaan bij de Darling Harbour. Het was er heel erg rustig die middag en dat was eigenlijk wel heel erg fijn. Ik kon op mijn gemak alles bekijken. Naar mijn idee was het een mooi aquarium met de verschillende vissen die er te zien waren, er waren ook tunnels waar je doorheen kon lopen en waarbij de haaien boven je hoofd zag zwemmen. Ondanks dat er een grote variatie aan vissen was zou ik hier niet nogmaals heen willen gaan. Aan het einde van de middag ben ik naar huis gegaan en heb ik wat gegeten, vervolgens ben ik weer terug naar de stad gegaan want ik had afgesproken met twee andere au pairs. Ik had hen nog nooit eerder ontmoet maar ik werd door Maria een Italiaanse au pair meegevraagd om naar een Salsa les in een bar bij de Darling Harbour te gaan. Aangezien ik in Australie ben voor nieuwe ervaringen heb ik ja gezegd. Het was wel even spannend aangezien het de eerste keer voor me was, ook omdat je direct met de jongens tegenover je moest oefenen. Gelukkig was iedereen een beginner en daarnaast was het ook een ontmoetingsplaats voor verschillende reizigers, dus een leuke manier om elkaar te leren kennen. Na daarna nog wat drankjes te hebben gedronken met een aantal jongens die we hadden ontmoet ging ik rond 12u weer naar huis.

Zaterdag 11 mei 2013 – Madame Tussauds

Op zaterdag ben ik met een ‘nieuw’ meisje uit Denemarken naar Madame Tussauds geweest. Ik wilde hier graag heen, maar omdat alleen gaan niet heel ideaal is met foto’s maken, had ik een oproep op facebook geplaats of iemand met me mee wilde gaan. Het meisje was wel aardig, maar er was niet echt een klik omdat we niet veel overeenkomsten hadden. Er waren veel beroemdheden te vinden zoals Micheal Jackson, Beyonce, Rihanna, Lady gaga, Napoleon, Oprah W, Heath Ledger, Queen Elizabeth, B. Obama en meer. Dit is zeker een leuk dagje uit dat ik aan andere mensen zou aanraden. Nu wil ik ook graag naar Madame Tussauds in Amsterdam.

Zondag 12 mei 2013 – Moederdag & Paddy’s market

Zondag was het Moederdag en had ik met Host Family samen ontbeten. Micheal had ‘bacon and eggs’ op de barbecue gemaakt, dit was zeer geslaagd. Die middag zouden we naar het park gaan, maar de sfeer was die middag plots niet goed dus dit ging niet door. Micheal had me gelukkig bij de trein kunnen afzetten zodat ik nog wat anders kon gaan doen. Samen ben ik met Irene naar Paddy’s market gegaan. Dit is een hele grote, overdekte markt in de stad die ieder weekend open is. Je kunt er van alles kopen, van groente en fruit tot souvenirs, accessoires voor je mobiel, haarextentions en kleding. Je kunt het vergelijken met een hele grote zwarte markt. Alles wat je daar vindt is gegarandeerd goedkoper dan i de winkels. De dag was daarom toch nog gezellig afgesloten.

Vrijdag 17 juni 2013 – Familie van de Gold Coast

Op donderdag waren Robyn en Robert overgevlogen van de Gold Coast naar Sydney! Dit was heel erg leuk en op vrijdagavond waren zij uitgenodigd om bij mijn host familie te komen eten. In de middag ben ik hen gaan ophalen in de stad. Robyn en Robert waren lunchen met Vanessa, maar toen ik er aankwam waren ze net klaar. We liepen samen naar een andere bar en bestelde een fles champagne die we samen hebben opgedronken. Daarna ben ik met Robyn en Robert terug naar hun hotel – Travellodge -gelopen die naast het treinstation zit. Echt een top locatie in Wynyard. Eenmaal bij mij thuis aangekomen in Lindfield zette ik de pannen aan. In de ochtend had ik al voorbereidingen getroffen voor mijn wortelstamp en gehaktballen dus ik hoefde het alleen nog te koken. Het was een erg gezellige avond en iedereen kon het erg goed met elkaar vinden. Later die avond heb ik Robyn en Robert bij het treinstation afgezet en zijn zij terug naar het hotel gegaan.

Zaterdag 18 juni 2013 – Blue Mountains & opstap!

Rond 7 uur in de ochtend zat ik in de trein richting de stad. Vandaag ging ik namelijk met Robyn en Robert naar de Blue Mountains in Katoomba. Ik moest voor ons vertrek nog wat boodschappen doen en mijn slaap spullen in het hotel neerleggen. Ik bleef namelijk in de avond bij hen in het hotel slapen. Om 9 uur zaten we in de trein richting de Blue Mountains. Het was een lange zit van 2 uur. Eenmaal aangekomen op het station merkte we dat het direct kouder was dan in de stad. In eerste instantie dacht ik dat we wel zouden kunnen lopen naar de Three Sisters, maar hier had ik me in vergist. We hadden vervolgens tickets gekocht voor de ‘hop-on hop-off’ bus. Dit was een succes want hierdoor hebben we een groot deel van de Blue Mountains kunnen zien. We hebben heel de middag gewandeld en erg veel mooie foto’s gemaakt. Een grappig momentje was toen Robyn een foto van me wilde maken en een aantal jongens ook op die plek een foto wilde nemen, de jongens – die niet wisten dat ik Nederland was – zeiden dat die jongen wel naast me kon gaan staan dan stond hij met mij op de foto. Waarop ik dus in het Nederlands reageerde: ‘ja gezellig, kom er maar bij staan’. Dat hadden ze natuurlijk niet verwacht, haha. Tegen een uur of 4 a 5 zijn we weer richting Sydney gegaan met de trein. Irene bleek in de stad te zijn en zij was met ons mee uiteten gegaan @ the Darling Harbour bij ons favoriete tentje Pantoon. Ik vroeg aan haar of ze met me uit wilde gaan, dit wilde ze wel en gelukkig mocht ook zij op de slaapbank in het hotel slapen. Die avond werd er tijdens het eten en drinken een papiertje op de tafel geplakt met ‘gereserveerd om 9 uur’. Robert was het hier echter niet mee eens omdat we dan binnen een halfuurtje weg moesten gaan. Hij zei hier iets van na een aantal biertjes te hebben gedronken wat hilarisch was. De ‘manager’ zei dat hij flexibel was en dat het wel goed zou komen. Later die avond toen Irene en ik terug kwamen kregen wij van hem een gratis fles wijn – wat erg tof was! In het hotel zijn we ons na het eten gaan klaarmaken en vervolgens zijn we uit gegaan bij de Darling Harbour. Het was een gezellige dag en avond alleen had ik wat minder moeten drinken, want we gingen daardoor iets eerder naar huis dan de bedoeling was.

Zondag 19 mei 2013

In de ochtend zijn Robert en Robyn met de hop-on hop-off bus Sydney gaan verkennen en hebben Irene en ik lekker uitgeslapen. Tegen de middag zijn we uit bed gegaan en hebben we geluncht in de stad. Suzanne een ander leuk Nederlands meisje kwam ook even langs. De rest van de avond heb ik met Robyn en Robert doorgebracht en heb ik afscheid van hen genomen. Gelukkig zou ik hen na twee weken weer zien wanneer ik naar de Gold Coast vlieg.

Vrijdag 24 mei 2013

Vandaag was ik in de avond vrij. Op facebook ging er een bericht rond waarin stond dat er een meet-up was met de au pairs in Sydney. Een leuke gelegenheid om nieuwe mensen te leren kennen en om er even uit te zijn. Het weer was alleen erg slecht met regen dat met bakken uit de lucht viel, maar dat kon de pret niet drukken. Het was in een prachtig gebouw bij The Rocks genaamd the Argyle. Het leek wel een binnenplaats van een kasteel, heel luxe. Omdat ik met de auto naar het station was gereden dronk ik geen alcohol. Ik kreeg het voor elkaar om een Mocktail (Cocktail zonder alcohol) voor 5,50 te krijgen in plaats van 11,50. Dat was weer mooi meegenomen. Echt mensen leren kennen heb ik die avond niet, de muziek stond te hard om daadwerkelijk een gesprek te kunnen voeren. Noortje, een Nederlands meisje die ik al een keer eerder had gezien op Balmoral Beach was er ook. Later die avond besloten we nog even naar Scary Canary te gaan – een backpackers bar bij Town Hall – met een paar andere mensen. Daar heb ik nog een Nederlands meisje Denise ontmoet. Na even in de bar te zijn geweest – wat echt een gekkehuis was – ben ik om 12 uur richting huis gegaan met de trein.

Zondag 26 mei 2013 - Vivid

Momenteel is er ‘Vivid’ in Sydney. Dit is een licht festival dat ik soms vergelijk met Glow in Eindhoven. Echter is het veel groter en uitgebreider, maar zeker een gaaf gebeuren. Omdat Irene, Maartje en ik dit wel graag wilde zien hadden we afgesproken om eerst naar Paddy’s market te gaan, daarna wat te gaan eten en vervolgens door de stad te slenteren. Dave, een jongen die ik met Koninginnedag had ontmoet ging ook met ons mee. Het was erg mooi om de stad zo verlicht te zien. Het is zeker de moeite waard om dit festival eens op te zoeken op het internet, met de mooie fotos die er worden gemaakt. Aan het einde van de avond rond een uur of 11 half 12 was ik pas thuis. Dus snel naar bed, want in de ochtend gaat de wekker weer om 6 uur.

Vrijdag 31 mei 2013 – 2 juni 2013 Gold Coast

Jeej, dit weekend mocht ik weer naar de Gold Coast om mijn familie op te zoeken. De tickets had ik al maanden terug geboekt toen ik net in Sydney was. Mijn host familie was dit echter vergeten waardoor hun plannen een beetje in de soep liepen. Gelukkig kon Irene voor me invallen, en heeft zij op Rory gepast op zaterdagavond en is ze bij ons blijven slapen – mijn reddende engel. Mijn vlucht ging vrijdagavond. De verbinding met de trein is erg goed, dus je hoeft geen uren van te voren te vertrekken. Na 40 minuten vertraging was ik eindelijk weer at the Gold Coast. Ik voelde meteen dat het hier wat warmer was. Papa kwam me ophalen op het vliegveld, ik had hallo tegen Ingrid en Sidney gezegd en ben daarna naar Natasha gegaan. Hier heb ik vrijdag en zaterdagnacht geslapen. Vrijdagavond waren we uit geweest en hebben we om 11 uur ’s avonds nog samen gedineerd. Natasha woont nu op Chevron Island wat op loopafstand is van Surfers Paradise – Ideaal. Na Club Liv en Sin City te hebben bezocht in onze jeans zijn we rond een uur of 3 gaan slapen. De wekker ging echter 3 uur later al weer, dus lekker uitslapen zat er niet bij. Die ochtend hadden Natasha en ik de taxi naar het ziekenhuis gepakt omdat ze Dialyse had. Ik moest alleen nog even naar het winkelcentrum en de taxichauffeur was zo aardig om me vanaf het ziekenhuis er gratis heen te brengen. Na het shoppen en een DVD te hebben gekeken zijn we terug naar Chevron Island gegaan. Ruda, de Braziliaanse jongen die ik eerder dit jaar heb leren kennen, vroeg of ik even tijd had om wat te drinken bij zijn nieuwe huis, toevallig 3 straten van Natasha vandaan. Dit heb ik gedaan en daarna ben ik met Natasha sushi gaan eten. We wilde graag weer uitgaan, maar eenmaal bij haar thuis kon ik wel in slaap vallen. Met 3 uur slaap kon ik toch niet nog een keer uit. We zijn daarom maar gaan slapen en in de ochtend heb ik weer afscheid moeten nemen. Wat vliegen de weekendjes toch snel voorbij!! Papa kwam me ophalen en samen met Ingrid ben ik nog even naar het strand gegaan en bij Robyn en Robert opbezoek geweest. Eigenlijk zouden we de familie barbecue hebben maar deze was verzet naar zaterdag en omdat ik al met Natasha had afgesproken kon ik hier niet bij zijn. Om half 9 zat ik weer in het vliegtuig richting Sydney. Dit keer met wat minder oorpijn, gelukkig! Dat was weer een fijn weekend.

Zaterdag 7 juni 2013 – Opstap met de jongens

Ik had erg veel zin in vandaag, we hadden namelijk met twee andere Nederlandse jongens: Jeroen en John die Irene met Iqon had leren kennen afgesproken. We bleven in een hostel slapen centraal in Sydney in George street. We hadden een kamer voor vier personen en dit was erg fijn. We konden onze spullen gewoon laten slingeren en hoefde ons geen zorgen maken over de rotzooi in de kamer. Er waren twee stapelbedden, dekens, een tv, kluisjes en een ventilator. Zeker een goede deal voor zo’n 30 dollar per persoon. Nadat Irene en ik eerst naar Paddy’s market zijn gegaan hebben we de jongens ontmoet in het hostel. Vanaf daar gingen we naar de bioscoop, we gingen naar Hangover 3 wat een leuke film was! En er komt zeker nog een deel 4 waar ik nu al benieuwd naar ben. Na de film zijn we gaan eten bij de Pantoon bar at the Darling Harbour. Vivid is nog steeds waardoor er weer een show in het water te zien was met licht en muziek. Daarnaast was er om half 9 weer vuurwerk te zien, wat weer spectaculair was. Na het etentje en een stempel om gratis binnen te komen te hebben gehaald zijn we naar het hostel gegaan. Hier hebben we een drankspelletje gespeeld en ons omgekleed. Rond 12 uur zijn we terug naar de Darling Harbour gegaan en zijn we opstap geweest tot een uur of 5 in de ochtend. Het was een zeer geslaagde avond en Jeroen en John waren ook twee hele aardige jongens, dus we waren in goed gezelschap.

Zondag 9 juni 2013 – Naar de kerk - Hillsong

Om 9 uur was het tijd om wakker te worden, weer een weekend met weinig slaap. Zo leuk is het leven hier, je wilt niet slapen maar de tijd die je hebt zo optimaal mogelijk benutten. Vandaag gingen we naar de kerk, als je mij kent zal je weten dat dit niet mijn initiatief is geweest. Er ging een gratis busje naar de kerk vanaf het station, ideaal. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, in mijn hoofd dacht ik aan zo’n typische mis die je in Nederland in de kerk ziet. Wat wij hadden meegemaakt was totaal anders. De kerk leek meer op een theater en de muziek was erg hip met een goede beat. De manier waarop er over god, Jezus en het leven werd gepraat was heel modern. Er werd gebruik gemaakt van humor, video fragmenten en muziek. Op deze manier zullen ze veel jonge mensen kunnen trekken. Uiteindelijk waren we met 6 Nederlandse mensen erheen gegaan waarvan 3 ook gelovig. We hebben uren kunnen praten over onze opvattingen en waarom de een wel en de ander niet gelovig was. Ik vond het wel interessant en ben blij dat ik dit met hen heb meegemaakt. Uit mezelf was ik er anders nooit geweest. Na de kerk zijn we gaan lunchen en aan het einde van de middag heb ik nog met Dave afgesproken.

Ja weer een geslaagde 4 weken. Vandaag is het 10 juni en zijn Rory en mijn oma Jo jarig. Ik zit nu lekker op mijn bedje dit verhaal te typen met wat muziek en de verwarming aan. Ik kan wel zeggen ‘I’m living the good life’.

Time flies when you’re having fun.
-xxx- Marcella


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 25348

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: