Zo gaat dat hier - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Zo gaat dat hier - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Zo gaat dat hier

Blijf op de hoogte en volg Marcella

29 Juli 2014 | Curaçao, Willemstad

Mijn haar wordt blonder, mijn huid wordt bruiner. Ik leer steeds meer mensen om me heen kennen, maar zie ook steeds weer mensen gaan. In de vroege ochtend gaat mijn wekker, tijd om op te staan. Ik kijk in de koelkast, pak wat beleg en crackers en ga aan tafel zitten. Buiten hoor ik een haan kraaien, poezen miauwen, honden blaffen en het buurkindje huilen. Echter schijnt de zon en voel ik me goed en bedenk me: hier kan eigenlijk geen enkele dag tegenzitten. Een dagje oppassen, gezellig werken bij Zanzi of zwemmen in het water als een zeemeermin. Er is nog geen dag geweest dat ik iets heb gedaan met tegenzin. De meeste dagen zijn zonnig, af en toe is het een keer bewolkt, maar warm is het altijd. Elke week een keer opstap met die lieve Nicole, drankje hier, drankje daar, lang leven de lol: er is altijd sprake van gezelligheid. Afgelopen week, een weekje geslapen in het huis van Marc en Marielle: mijn oppasadres. Heerlijk groot huis, warm kunnen douchen, wasje kunnen draaien en zorgen voor drie lieve hondjes en een poes: een weekje beschreven als een succes. Even realiseren hoe fijn het weer is om voor de tv te kunnen hangen, een afwasmachine te kunnen gebruiken en in een groot bed te slapen. Wakker wordend en naar buiten kijkend, zie je drie hondjes staan die je aangapen. Tijd om ze een knuffel te geven en wat te eten. Daarna een muziekje aanzetten, het bed opmaken en het zwembad induiken na zelf te hebben ontbeten. Aan het einde van de week rijd ik naar huis en zie ik verschillende dingen: een auto achter me zonder kentekenplaat, een persoon die rustig een 60/80km weg oversteekt, een hond bang tussen twee wegen in, een kip met kuikentjes midden op straat, geiten vrij langs de weg – me afvragend waar dat heengaat – een huis dat roze wordt geschilderd en veel meer, je kunt het zo gek niet verzinnen. De weken hiervoor zijn ook erg leuk geweest. We hadden een aantal leuke mensen ontmoet, waar we een weekje lang mee hebben gefeest: Bermuda, Full Moon Party, After Parties, WK, sushi eten, St Tropez, achter een Jetski hangen enzovoort. Ik ben heerlijk van het leven aan het genieten, precies zoals het hoort.

Tot de volgende keer ;)

-xxx-
Marcella

  • 29 Juli 2014 - 11:04

    Piet En Joke Kastelijn:

    Wat een geweldig leuke tijd heb je en wat een leuk verslag. het geeft helemaal de sfeer weer daar bij jou.
    geniet er van !

  • 29 Juli 2014 - 21:04

    Toos:

    Hallo Marcella wij hebben je verslag gelezen wat is het fijn
    dat alles naar wens verloopt en je ook weer nieuwe vrienden
    ontmoet en je nu ook wat ruimer kunt leven geweldig meissie
    het gaat je goed, hier is ook alles goed wij vermaken ons ook best
    veel groeten uit Schijndel en een Dikke Knuffel van Opa en Oma
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii xxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Juli 2014 - 14:40

    Papa:

    Great to read you are having a great time. That's excellent !! Enjoy Enjoy !! We talk soon again via Facetime. Love always Papa.

  • 11 Augustus 2014 - 21:46

    Veerle Jacobs:

    Hallo Marcella

    Heerlijk om je verhalen te lezen! Wat een avontuur. Ik ben zelf sinds zaterdag terug van Curaçao, na een heerlijke maand daar te zijn geweest! Het leven is fantastisch ginder, ik herken heel veel in de dingen die je schrijft!

    Ik heb een informatief vraagje aan je. Is je au pair gezin in januari op zoek naar een nieuwe oppas? Indien ja, heb ik veel interesse. Ik heb ook gelezen dat jij ergens een oproepje had geplaats, mag ik vragen waar. Ik ben zelf 2 keer op Curaçao geweest, 3 maanden op Bonaire en 6 maanden SXM. Ik zou zo graag voor veel langere tijd terug willen naar ginder en ben nu op zoek naar een oppasgezin.

    Ik ben zelf 30 jaar en ben maatschappelijk werkster. Ik hoop iets van je te horen. Mijn mailadres is vekejacobs@hotmail.com

    Geniet nog van alle mooie dingen!

    Groetjes Veerle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 25417

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: