Geland in Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Geland in Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Geland in Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Marcella

23 April 2014 | Curaçao, Willemstad

22-04-14

Daar zit ik dan, in het vliegtuig voor de zoveelste keer in een korte tijd. Het afscheid nemen van de mensen om me heen is nooit leuk, maar ik weet hoe snel de tijd gaat. Voordat ik het weet ben ik weer terug op Nederlandsebodem dus ik moet genieten van alle mogelijkheden die op mijn pad komen. Dit avontuur naar Curaçao zie ik niet als reizen, ik blijf immers maar op een plek. Zelf heb ik nog maar weinig research gedaan over Curaçao, maar als ik mijn omgeving moet geloven is het een eilandje zo'n 60 bij 20km. Wanneer ik aankom zal Nicole er zijn om me op te halen van het vliegveld,  er wordt verwacht dat we om 19u lokaletijd zullen aankomen. Het tijdsverschil is 6 uur - 6uur vroeger dan Nederland. Ik verblijf met Nicole in ons tweepersoons appartementje. Momenteel werkt Nicole in de horeca en ik ga vanaf 5 mei beginnen met oppassen bij een Nederlands gezin met 3 kindjes: 5,7 en 9. Wat ik van de ouders Marc en Mariëlle begrijp is dat het actieve kinderen zijn. Daar ben ik blij om want ik vind het fijn om lekker bezig te zijn. Ik hoop dat we een goede klik hebben en dat het weer een toptijd als 'oppas' wordt. Naast drie dagen met de kids bezig zijn ga ik er nog wat bij zoeken voor 2 a 3 dagen. Ik wil echter eerst een beetje het eiland verkennen zodat ik weet wat mijn opties zijn. Teuntje - mijn vriendin van de pabo - komt me donderdag opzoeken dus we kunnen samen de tourist uithangen. Ik ben zeer benieuwd hoe deze zonnige 9 maanden zullen verlopen.  Ik ben in ieder geval blij met de nieuwe mensen die ik in de 5 maanden dat ik in Nederland was heb leren kennen.

23-04-14

Mijn vlucht naar Curaçao was geheel vlekkenloos verlopen. Vanaf de lucht leek het wel een beetje een dor eilandje,  maar eenmaal geland zag het er wat gezelliger uit. Toen we bij het appartement aankwamen heb ik me omgekleed en wat spulletjes uitgepakt, vervolgens zijn Nicole en ik wat gaan eten bij het Plein Café. Ik voelde me eigenlijk helemaal niet moe wat goed uitkwam. Rond kwart voor twaalf ben ik gaan slapen en rond zeven uur in de ochtend ben ik met Nicole opgestaan, als dit vanavond weer zo gaat dan ben ik zo van de jetlag af :). Ik heb Nicole mee afgezet op haar werk dat hier aan het einde van de straat is, daarna ben ik met de auto naar huis gereden en heb ik het appartementje opgeruimd. Nu is het tijd om naar Cabana beach te gaan om even te relaxen op het strand.

 

Vanavond ga ik beginnen met het maken van een to-do-list want ik moet nog het een en ander doen. Morgen komt Teuntje naar Curaçao waardoor ik verwacht de aankomende week veel van Curaçao te zullen zien.


Ik zal dit keer met meer regelmaat proberen te schrijven zodat het leuk blijft om te lezen in plaats van 9 kantjes in een keer te plaatsen.


-xxx-
Marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 25436

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: