Oppassen, stappen en op het strand liggenn - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Oppassen, stappen en op het strand liggenn - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Oppassen, stappen en op het strand liggenn

Blijf op de hoogte en volg Marcella

26 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is bijna een maand geleden dat ik heb geschreven, de laatste tijd heb ik me enorm vermaakt. Ik ben bij het gezin begonnen met oppassen, ben erg vaak met Nicole wezen stappen en heb daarbij nieuwe mensen leren kennen. Hier een kleine terugblik op de afgelopen weken.

Maandag 5 mei 2014

Deze week begon ik met oppassen bij het gezin dat ik via Facebook heb leren kennen toen ik nog in Nederland zat. Ik had een oproepje geplaats op de ‘Durf te vragen Curaçao’ pagina waarin ik schreef dat ik naar Curaçao kwam en graag met kinderen wilde werken. Dat ik vanuit hier ook echt een baantje zou vinden had ik niet verwacht. Ik heb een aantal keer met Marc en Marielle gemaild en daarna is er besloten dat ik drie dagen per week hun kan komen helpen met de kids: Sil (9), Lauren (7) en Tijl (5). In deze eerste drie dagen had ik de mogelijkheid om de kinderen te leren kennen. Marc liet me zien waar de school was, hoe ik bij de Taekwondo les kon komen op de Marine basis en hoe de dag er ongeveer uitziet. Daarnaast spreken de kinderen regelmatig met vriendjes en vriendinnetjes af waardoor het ook belangrijk is dat ik de omgeving leer kennen. Gelukkig bestaat er een offline Maps App zodat ik steeds kan zien waar ik ben en hoe ik op de juiste plek kan komen. De eerste dagen bevielen meteen goed, ik voelde me direct op mijn plek. Het is een leuke familie met gezellige, actieve kids. Ik ben er van overtuigd dat ik er de aankomende maanden een leuke tijd mee ga hebben.

Vrijdag 9 mei 2014

Vandaag ben ik met Nicole en Tom naar het Zanzi strand geweest. Tom kende Nicole al en gister heb ik hem voor het eerst leren kennen bij Bermuda. Ik dacht eigenlijk dat hij een collega was van Nicole maar dat had ik verkeerd begrepen. Hij had ook bij Cabana gewerkt waardoor hij dezelfde collega's kende als Nicole. We hebben de hele dag op een bedje gelegen, gezwommen en wijn gedronken. Op een gegeven moment werd het donker en was ik vliegtuigjes gaan vouwen van een krant die ik had gelezen. Tom en ik zijn die vliegtuigjes als twee kinderen gaan overgooien. De mensen die voorbij kwamen gelopen keken ons een beetje lacherig aan en de kinderen die voorbij liepen konden hun ogen niet van ons vliegtuigje afhouden. Op een gegeven moment kwam er een wat oudere man voorbij gelopen en stopte. Hij was gefascineerd door ons vliegtuigje. We gooide het vliegtuigje naar hem toe en hij bekeek hem grondig. Ik liep naar hem toe en hij vertelde mij dat hij net een vouwboek voor zijn zoontje had gekocht met instructies hoe je zo'n vliegtuigje kon vouwen. Echter zei hij dat hij er een uur over deed om er een te maken. Ik besloot hem toen mijn gevouwen vliegtuigje te geven en hij was helemaal blij. Ondertussen werd het wel heel laat en we hadden trek. We hadden toen besloten om sushi te gaan eten en daarna bij ons thuis 'the Wolf of Wall street' te gaan kijken. Echter waren we alle drie zo moe dat we met z'n 3e op de bank inslaap vielen en niks van de film hebben meegekregen.

Zaterdag 10 mei 2014

Wat een luier dag! In de ochtend was ik opgestaan om pasfoto's te laten maken. Ik had mezelf helemaal mooi gemaakt en stond op het punt de deur uit te gaan. Tas gepakt, sleutel gepakt, eerste stap de deur uit en.... plens, een bak regen viel uit de lucht. Dit was de eerste stortbui die ik op Curaçao had meegemaakt en dan net nu. Uiteindelijk heb ik de hele dag alleen thuis gezeten en ben ik alleen een uurtje naar het Happy hour bij Zanzi geweest voor een drankje. Toen ik om 18u naar huis reed was Nicole kort daarna ook thuis. Zij was behoorlijk moe van werk waardoor we hadden besloten vroeg naar bed te gaan.

Zondag 11 mei 2014

Luierdag nummer zoveel :). Nicole moest vandaag werken en ik ben van 11.30 in de ochtend tot 21:30 naar het Zanzi strand geweest met Tom. Heerlijk niet alleen hoeven gaan. Vandaag heb ik super veel nieuwe vissen gezien. Het snorkelen is hier echt gaaf. We hadden ook zwarte lange enge zeesterren gezien met lange 'tentakels' - creepy. Hoe we het zo lang daar hebben kunnen uithouden, geen idee maar het was wel relaxt. Daarna zijn we allebei naar huis gegaan en later die avond ben ik met Nicole naar Wet 'n Wild geweest om te feesten en daarna te afteren bij ons thuis.

Maandag 12 mei, dinsdag 13 mei en woensdag 14 mei heb ik opgepast. Vandaag moest ik proberen alles alleen te doen en ik moet zeggen dat het direct goed was gegaan. Ik heb het zo kunnen organiseren dat de kinderen met vriendjes en vriendinnetjes konden afspreken, ik was op tijd bij de Taekwondo les en we hebben een leuke tijd gehad. Het is super fijn dat Marc en Mariëlle een zwembad in de tuin hebben zodat we na school lekker kunnen zwemmen. Daarnaast houden de kinderen ook erg van trampolinespringen, steppen, skaten, knutselen, bordspelletjes spelen en met de iPad of Wii spelen – wij vermaken ons wel.

Donderdag 15 mei was het weer een Bermuda avond en vrijdag hadden we een rustig dagje. Tom heeft mij en Nicole sushi leren maken wat eigenlijk heel makkelijk bleek te zijn. Naast makkelijk was het ook erg leuk om te doen. Nicole en ik gaan het nu zeker vaker maken! ’s Avonds zijn Nicole en ik samen naar de Pre-Full Moon party geweest. Het was niet zo massaal als de echte Full Moon party maar het was wel erg gezellig.

Zaterdag 17 mei heb ik bij een andere gezin opgepast met drie kinderen: Ties, Guus en Jules – 3 jongens. Dit gezin van Jeroen en Maaike ken ik via Marc en Marielle. Fijn die connecties! Het was in de avond waardoor ik eigenlijk vrij weinig heb hoeven doen. Ik ben er van 17u tot 21:30 geweest. Daarna ben ik naar huis gegaan, heb me omgekleed en rond een uur of 12 toen Nicole klaar was met werken zijn we naar Bermuda gegaan waar ook Tom, Seydou en andere collega’s van Nicole waren. Het was een hele gezellige avond die tot in de vroege ochtend door is gegaan.

Zondag 18 mei 2014

Oké, tot in de vroege ochtend doorgaan met stappen betekent de volgende dag brak zijn. Een goed excuus om samen op het Aloha strand te liggen, lekker te zwemmen, een maaltijdsalade te maken èn weer opnieuw te feesten en te drinken in de avond bij Wet ’n Wild. Ja, Nicole en ik weten soms niet van ophouden. Ik had me voorgenomen om het vandaag wat rustiger aan te doen. Maar omdat we waren uitgerust en het Tom zijn laatste zondagavond was op Curaçao na hier een aantal maanden te zijn geweest hadden we besloten om er weer tegenaan te gaan. En ja, het was weer een leuke en gezellige avond vol gekkigheid. De volgende dag hadden we Tom zijn achterblijfselen in ontvangst genomen: handdoeken, wasmiddel, eten, drinken, after sun lotion – ja bij ons is alles welkom :P en hebben we gedag gezegd. Vervolgens was het voor mij tijd om naar Julianadorp te gaan om de kids van school te halen.

Zo vandaag is het zondag 25 mei en ben ik wel klaar met schrijven. Zoals je leest is mijn leven momenteel voornamelijk gevuld met: oppassen, stappen en op het strand liggen.

Ik ben benieuwd waar de toekomst me gaat brengen. Momenteel ben ik bezig met het experimenteren met het maken van apps en heb ik door een ouder het idee gekregen om een brief te schrijven aan de basisschool van de kinderen om eventueel daar te helpen. Dit laatste zou een positieve bijdrage kunnen leveren aan mijn toekomst als leerkracht. Het is natuurlijk erg leerzaam om te zien hoe het onderwijs vormt krijgt in Curaçao.

  • 26 Mei 2014 - 13:44

    Opa En Oma :

    Hallo Marcella en Nicole wat geweldig dat jullie het samen zo goed kunnen vinden ,en Marcella dat jou werk je zo veel te bieden heeft ,wat werk en uit gaan bedrijft ,en misschien nog ooit de school ??
    super meissie geniet er van ,maar wel oppassen voor de mooie jongens ; Marcella en Nicole het ga je goed ,en tot ziens en je ziet al lekker bruin Doeiiiiiiiiiiii veel liefs van uit Schijndel xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 25319

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: