Nieuwe mensen, nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Nieuwe mensen, nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Nieuwe mensen, nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Marcella

23 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Hallo iedereen,

Hoe gaat het met jullie in Nederland? Over precies een maand zit ik in Alice Springs, onderweg naar Adelaide. Ik zou hier erg enthousiast over moeten zijn, maar momenteel ben ik dat nog niet. Het idee dat ik dit geweldig gezin, geweldige leven, geweldige vrienden, geweldige omgeving moet gaan verlaten is vreselijk. Binnen 6 maanden heb ik min of meer een nieuw leven op kunnen bouwen en ik zou best aan deze lifestyle kunnen wennen - I'm happier than ever before - maar aan alles komt een einde. Niet te vergeten dat ik over exact 3 maanden weer op Nederlandse bodem ben - of zal ik mijn ticket annuleren en blijven reizen - grapje! Al zou ik dat best willen doen als ik iets meer geld op mijn bankrekening had staan.

Er zijn weer twee leuke weken voorbij gegaan, in het weekend van 11 augustus ben ik zondag met een Amerikaanse Au Pair uit San Francisco naar Bondi gegaan omdat er de City2Surf werd gehouden. Zo'n 80 000 mensen renden 14 km van de stad naar het strand - voor een goed doel. Ik was alleen een beetje 'bang' om er heen te gaan wanneer er daadwerkelijk werd gerend omdat ik meteen aan enge dingen dacht zoals bomaanslagen. Waar zat ik met mijn gedachten...? De Amerikaanse Au pair Christina en ik kwamen aan rond een uur of 3 en hebben toen de middag doorgebracht op het strand met enkele andere - nieuwe - au pairs. Dit was gezellig en natuurlijk kon de wijn niet ontbreken. Later die avond kwamen ook Irene en een andere leuke Nederlandse au pair Danielle langs om de avond met ons door te brengen. Irene zelf had meegedaan aan de City2Surf - super knap! We zijn bij de Bucket List geweest - cafe aan het strand van Bondi Beach en later die avond zijn we nog naar een andere 'pub' gegaan in Bondi. Helaas kon ik niet tot laat blijven want de volgende ochtend moest ik gewoon weer werken. Daarom moest ik rond 20u richting huis met de bus en trein, want vanaf Bondi doe ik er ongeveer 1.5-2 uur over om thuis te komen (inclusief een half uur lopen vanaf het treinstation naar huis). Al met al leuke dag.

In dat zelfde weekend waren ook een oud klasgenoot (lever chirurg) en de zus - Robyn - van Micheal met haar twee kinderen - Ella en Aden - bij ons gebleven in het weekend. Ze kwamen allebei uit Melbourne. Zij waren zo aardig! En meteen werd er gezegd dat ik van harte welkom ben om bij hen te blijven slapen wanneer ik in Melbourne ben 2 - 4 oktober. Robyn die een stewardess is zei dat ze vrij zou nemen om mij wat van Melbourne te laten zien. Daarnaast zei ze dat er een auto stond die ik eventueel zou kunnen gebruiken om de buurt te verkennen - I'm feeling the love -. Wat een lieve mensen bestaan er toch op deze wereld.

Na het weekend was ik door Danielle geintroduceerd aan een app genaamd Tinder. Ik zag haar namelijk met een jongen chatten op haar telefoon en vroeg me af wat voor een app dat was. Direct werd er aangeraden om Tinder op mijn telefoon te zetten. Best hilarisch eigenlijk. Je logt met je Facebook in zodat er 3 profiel fotos van je worden geladen in het programma. Vervolgens zie je elke keer een jongen voorbij komen en die kun je - op basis van uiterlijk - 'like-en' of 'dislike-en'. Als je de foto van de jongen liked en hij jouw foto ook voorbij heeft zien komen en jouw foto ook heeft geliked dan heb je een 'match' en kun je vervolgens met elkaar chatten. Hahaha, eigenlijk heel erg slecht. Maar ach, je moet er de lol maar van in zien. Zo kwam ik met een jongen aan de praat die half Nederlands bleek te zijn, doordat hij een Nederlandse moeder heeft. Hij werkte bij de bekende Taronga zoo in Sydney en was net als ik op donderdag vrij - hoppatee, mooi een date naar de dierentuin met een wildvreemde hahahaha. Sorry, ik kan er nu nog om lachen. Hij was super aardig en beleefd en kwam me ophalen met zijn scooter - die hier gewoon over de snelweg gaan en zelfs 110 km/h kunnen - het is altijd maar de vraag of iemand is zoals hij zich voordoet op internet. Micheal en Stacey waren direct bezorgd en hun vader,- moederinstinct kwam direct naar boven: 'doe je wel voorzichtig!'. Te grappig. Het was een super leuke dag en ondanks ik gewoon voor mijn eigen entree en eten wilde betalen stond hij erop om dit voor me te betalen. Want volgens hem zouden dit 'manieren' - 'beleefdheid' zijn. De Nederlandse jongens kunnen hier nog wel wat van leren. Aan het einde van de middag zette hij mij thuis af en kon ik Rory van de dagopvang ophalen. Weer iets wat ik van mijn lijstje kon afvinken.

Stacey en Micheal vertelde trouwens nog dat er in Australie een gezegde is: "Going Dutch" wanneer je de rekening vraagt. Wat betekent dat je 50/50 betaald. Is dit dan echt zo typisch Nederlands?

Afgelopen weekend heb ik vrijdag opgepast en zaterdag 17 augustus had ik uitgeslapen en ben ik gaan shoppen voor een nieuw jurkje voor die avond. Ik had een super mooi, leuk, rood jurkje kunnen vinden van Pilgrim - helaas alleen die zaterdagavond kunnen dragen omdat ik hem al heb weten te verpesten - aan het einde van de middag had ik met Christina afgesproken om wat boodschappen te halen voor het 'dinner' dat we zouden bereiden bij Sandra thuis. We hebben bij Sandra gegeten en gedronken en zijn daarna naar Kings Cross gegaan - the World Bar - het was een gezellige avond en ook daar hebben we weer nieuwe mensen leren kennen. Een typisch drankje dat je daar kon halen wat een 'teapot', je kreeg letterlijk een theepotje gevuld met alcohol - jammy! Later die avond had ik ook nog even hallo gezegd tegen Nic - de jongen van de dierentuin - die bij de Darling Harbour was. En voordat we het wisten was het weer ochtend en tijd om naar bed te gaan. Er was alleen niet veel van slapen gekomen, in de vroege middag stonden Sandra en ik namelijk gereed om naar Bondi beach te lopen. Wat een wandeling was dat! Een aantal au pairs verklaarde ons voor gek, maar het was geen vreselijke wandeling. Het weer was perfect en we hadden er 1.5 uur over gedaan. Daarnaast had ik - verbazingwekkend - geen enorme kater :P. We hebben de dag op het strand doorgebracht en in de avond ben ik weer naar huis gegaan.

Vandaag is het vrijdag 23 augustus en natuurlijk staat er weer vanalles op de planning voor het weekend: Partyyyyy-en met Sandra! Zo blij dat ik haar heb leren kennen :).

Fijn weekend iedereen!

-xxx-

Marcella



  • 23 Augustus 2013 - 06:05

    Papa:

    Yes Bellie live is wonderful here in Australia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 25321

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: