Mijn reis geboekt!!!! - Reisverslag uit Darling Harbour, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu Mijn reis geboekt!!!! - Reisverslag uit Darling Harbour, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

Mijn reis geboekt!!!!

Blijf op de hoogte en volg Marcella

15 Juli 2013 | Australië, Darling Harbour

Hoi allemaal,

We zijn weer twee weken verder en ik kan je vertellen ik heb een einddatum voor mijn Au Pair avontuur. Natuurlijk wil ik hier nog helemaal niet weg, maar helaas is er geen visa voor mij waardoor ik langer kan blijven. Zelfs het feit dat mijn vader en broertje hier wonen maakt geen verschil. Op zaterdag 21 september stap ik in het vliegtuig naar Alice Springs om daar mijn reis te beginnen. Dit wordt zeker spannend, nu ga ik ervaren hoe het is om te backpacken. Ik slaap in hostels, buiten onder de sterren, ga low-budget eten en zal enkele dagen dezelfde kleren moeten gaan dragen. Ik mag 15kg meenemen, dit wordt een uitdaging. Hoe mijn reis eruit komt te zien beschrijf ik tegen die tijd in detail. Ik heb de reis tot Melbourne geboekt. Globaal ziet het er als volgt uit:
- Vanaf Sydney vlieg ik naar Alice Springs waar ik een nachtje in een hostel verblijf totdat de volgende dag op zondag mijn 6 daagse bustour gaat beginnen naar Adelaide. Ik zal o.a. Ayers Rock zien (bekende rode rots in het middel van Australie in de outback), ik zal een kameel rit gaan maken, ik zal veel gaan wandelen in de natuur, onder de sterren en onder de grond slapen en een opaalmijn en 'wijnmakerij' bezoeken.
- Wanneer ik Adelaide ben aangekomen verblijf ik in het weekend in een hostel, hopelijk kan ik dan mijn kleren wassen en wat van Adelaide zien.
- Op maandag word ik opgehaald om 2 dagen naar Kangaroo Island te gaan. Dit moet een prachtig eiland zijn dus ik ben benieuwd.
- Dinsdagavond ben ik terug in Adelaide waar ik nog een nachtje doorbreng voordat ik naar Melbourne vlieg.
- Vanaf Melbourne zal ik naar Tasmania vliegen waar Micheal zijn ouders wonen. Zij zullen vervolgens een deel van het eiland aan mij laten zien, van boven (Devonport) naar beneden (Hobart) is zo'n 210km.
- Na Tasmania zal ik terug naar Sydney reizen waarna ik echt afscheid moet gaan nemen van mijn super leuke gastgezin. Tegen die tijd is er ook een nieuw au pair uit Duitsland begonnen en zullen Micheal en Stacey mij nog mee uiteten nemen. Daarna is het tijd om richting de Gold Coast te gaan en dat betekent dat mijn reis er al weer bijna op zit en ik me klaar moet gaan maken om weer naar Nederland te gaan - sad face -.

De afgelopen weekenden zijn weer erg leuk geweest. Zo ben ik in het laatste weekend van juni op een zondag nog met Dave naar de grootste bioscoop van de wereld geweest: IMAX Sydney Darling Harbour en hebben we Man of Steel in 3D gezien. Dit was super leuk. Ik was nog wel zo blond om letterlijk op mijn gezicht te gaan toen ik richting mijn plekje in de bioscoop liep - ik had het afstapje niet gezien - #schaam schaam. Dit was ook de laatste keer voordat Dave naar Nederland vloog.

Het weekend erop wist ik niet goed wat ik moest doen, ik had daarom een oproepje op de au pair pagina gezet met de vraag of iemand wat wilde gaan doen dit weekend. Drie duitse meisjes hadden hier op gereageerd en daarom ben ik met hen en nog een Nederlands meisje uit geweest in de stad. Dit was erg gezellig. Die avond speelde Australie een belangrijke rugby game waardoor het gezellig druk was in de stad.

Afgelopen weekend 12 juli ben ik op vrijdag uitgeweest met Irene en haar vriend Noppon @ de Darling harbour. Het was behoorlijk laat geworden dus in het weekend heb ik verder niet veel gedaan. Daarnaast is Rory al de hele week ziek en nu ben ik ook aan de beurt. Ik ben erg verkouden en hoop dat het daar bij blijft.

Woensdag vlieg ik naar de Gold Coast tot zaterdag, weer even een break. Waarschijnlijk is dit ook een van mijn laaste 'weekendjes' weg aangezien mijn reis erg veel geld gaat kosten. Het is in ieder geval fijn dat ik papa weer eventjes kan zien en wat tijd met Natasha kan doorbrengen. Tot de volgende keer!

-xxx- Marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 25338

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: