If you’re happy and you know it clap your hands! - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu If you’re happy and you know it clap your hands! - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

If you’re happy and you know it clap your hands!

Blijf op de hoogte en volg Marcella

30 Juni 2013 | Australië, Phillip Island

Soms vraag ik mezelf af waarom alleen dit jaar een top jaar zou moeten zijn? Waarom zorg ik er niet voor dat de aankomende jaren geweldig en onvergetelijk zijn? Nu ik hier bij Stacey en Micheal ben realiseer ik me steeds meer dat je alles kunt bereiken als je er maar hard voor werkt. Ik kijk echt tegen hen op, omdat zij het naar mijn idee helemaal voor elkaar hebben met hun mooie leventje en goede baan. Het is eigenlijk best leuk om zo een aantal maanden bij een familie te wonen die je een aantal maanden geleden nog niet kende. Zo wordt voor jezelf duidelijk wat je zou willen in het leven. We kunnen het goed met elkaar vinden en ik ben verbaasd hoe snel ik me aan mensen kan gaan hechten. Ik ga ze eind september, wanneer ik hen moet verlaten, echt missen. Rory groeit ook als kool en dit is erg leuk om te zien. Verder gaat het uiteraard allemaal nog goed en ik ben zeker happy hier.

Afgelopen weken heb ik weer enkele dingen gedaan, zo ben ik twee weken geleden Irene gaan opzoeken bij haar (ex) host gezin. Toen kreeg ik weer een reality-check dat ik het maar goed heb met mijn gezin – maar dit wist ik al vanaf het begin – ze zat in een klein huisje met weinig privacy. Na de kindjes te hebben ontmoet zijn Irene en ik een heerlijke (gluten-vrije) pizza gaan eten in Parramatta, een gezellig avondje voordat ik haar twee weken moet gaan missen.

Afgelopen week ben ik van 21 – 23 juni naar Melbourne geweest met Dave. Jup, weer een vlucht naar Melbourne. Momenteel leef ik wel het goede leventje, het wordt straks wennen als ik weer in Nederland ben – niet dat ik nou echt graag terug wil… - Rond 2 uur vrijdagmiddag hadden we afgesproken op het centraal station, want met de trein is het vliegveld gemakkelijk te bereiken. We waren ruim op tijd voor onze vlucht die rond 4 uur zou gaan. We gingen naar de incheckbalie en het eerste wat we te horen kregen was: you’re flight has been cancelled. Ohw nee! Maar omdat we dus vroeg op het vliegveld waren konden we met een vlucht eerder mee! Jeej. Eenmaal aangekomen in Melbourne hebben we boodschappen gedaan en heb ik risotto gekookt in het hotel genaamd Oaks on Collins. Dave moest wel eerst naar de receptie om wat potjes en pannetjes te regelen. Later die avond zijn we de stad nog ingegaan en hebben we een drankje gedronken bij een leuk, ouderwets tentje. Omdat op zaterdag de tour gepland stond naar de Phillip Island om pinguïns te spotten lagen we niet te laat in bed. Ik vind het altijd fijn om een tour te boeken wanneer ik een weekendje weg ben, zo weet ik zeker dat ik mijn tijd optimaal heb benut en daadwerkelijk wat heb gezien. Om 10 uur ’s ochtends werden we opgehaald met een klein busje. Meteen bij het instappen merkte we op dat er drie Nederlandse meiden achter ons zaten. We reden van de stad naar Brighton Beach waar er verschillende kleine, houten, gekleurde standhuisjes op het strand stonden. De ‘gids/chauffeur’ vertelde dat er een te koop stond voor 150.000 dollar, als of het niets is. Na een aantal mooie foto’s te hebben gemaakt gingen we verder. ‘Maru koala and animal park’ was de volgende stop. Hier waren o.a koala’s, kangaroo’s, dingoes en papegaaien te zien. Dit was een mooie gelegenheid om na drie jaar weer in aanraking te komen met een kangaroo en deze te aaien en te voeren. We konden helaas maar een half uur blijven omdat er meerdere dingen op de planning stonden. De volgende stop was Woolamai beach, dit is een mooi strand met helder water waar je volgens mij goed kunt surfen. Het was uiteraard geen weer om te zwemmen, want hier is het winter. Toch hadden we geluk dat het droog en onbewolkt was. Na hier even te zijn geweest was er ook nog een stop bij een chocolade fabriek voordat we daadwerkelijk naar de ‘Phillip Island’ reden. Dit is een prachtig eiland met heel veel natuur, de gids vertelde dat de meeste huisjes gebouwd zijn voor de vakantiegangers. Een populaire plek dus om heen te gaan. De reden dat we naar dit eiland waren gegaan was omdat hier in de avond pinguïns uit de zee komen naar het vaste land. Dit is heel erg speciaal en dit leek me leuk om met eigen ogen te zien, het is toch wat anders dan ze te zien in de dierentuin. Op het eiland zag je daarom ook verschillende kleine, bruine, houten mini huisjes staan voor de pinguïns om hun eieren in te leggen. Blijkbaar konden de mensen precies berekenen hoe laat de pinguïns op het vaste land zouden komen. Daarnaast zijn de pinguïns gechipt waardoor ze ook kunnen zien hoeveel pinguïns op het land zijn geweest en hoeveel ze momenteel wegen. Om 17:40 zat daarom iedereen gereed om dit natuurverschijnsel met eigen ogen te zien. Omdat het buiten was aan de zee was het wel wat frisjes. De mensen zaten daarom goed ingepakt en enkele mensen hadden zelfs dekens meegenomen. Ik moet zeggen, het was zeker fascinerend om dit te zien, voorheen wist ik niet eens dat pinguïns in Australië konden leven, weer wat geleerd! Om 19:00 uur ging het busje weer terug en rond 21:00 uur waren we weer terug in de stad. ’s Avonds hebben we een film gekeken en zondag was het alweer tijd om uit te checken en door de stad te slenteren. Dave wilde graag naar de ‘Australian centre for the moving image’, min of meer een museum. Momenteel was er ook een tentoonstelling met de officiële/echte kostuums uit verschillende Hollywood films. Maar om nu te betalen om naar kleding te kijken die echte filmsterren gedragen hebben hoefde van mij niet. Daarnaast was er ook een gratis tentoonstelling ‘Screen worlds, the story of film, television & digital culture’ en dit was verbazingwekkend leuk. De eerste filmcamera’s waren te zien, je kon de eerste videospelletjes spelen, je kon informatie lezen over de geschiedenis van het internet, de eerste kleuren televisie, het ontstaan van films en meer. Verder kon je een filmpje opnemen van jezelf, een flip-over-book maken met jezelf erin en ‘spelen’ met je eigen schaduw op een groot scherm. Dit was een leuke bezigheid, verder hebben we de stad nog bezichtigd en na uren zoeken nog een drankje gedaan in de ‘lui-bar’ op de 55ste verdieping van een gebouw met een prachtig uitzicht. Onderweg naar het treinstation hebben we nog een potje pool gespeeld en daarna zijn we naar het vliegveld gegaan. De vlucht was goed verlopen en in de avond was ik weer veilig thuis met een ervaring rijker.

Ondertussen is het alweer zondag 30 juni, het hele weekend regent het al. Met zo’n weer kun je vrij weinig doen. Dave is op vrijdag op visite geweest in mijn nanny-flat. Ik was trouwens zeer verbaasd dat dit mocht van Stacey en Micheal. Gisteren heb ik weer een vlucht geboekt naar de Gold Coast want Stacey en Micheal gaan skiën in juli en daarom heb ik 5 dagen vrij! Juppie :)! – Ja, zelfs in Australië heb je sneeuw!!! - Wat heb ik weer een geluk, retourtje was 120 dollar wat gelijk staat aan zo’n 85 euro. Zeker de moeite waard.

Oke dames en heren, dit was weer een update van mijn goede leventje!

-xxx- Marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 25327

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: