First week Sydney - Awesome family - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu First week Sydney - Awesome family - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Marcella Kastelijn - WaarBenJij.nu

First week Sydney - Awesome family

Blijf op de hoogte en volg Marcella

19 Maart 2013 | Australië, City of Parramatta

Hallo!

Ondertussen ben ik al ruim een week in Sydney en wat ben ik blij dat deze familie heb leren kennen. “Everything happens for a reason” is nu echt van toepassing, in Darwin was ik vast ongelukkig geworden maar hier ben ik helemaal happy. Stacey en Micheal - mijn host family - zijn erg aardig. Stacey is erg enthousiast, praat veel en communiceert continu met mij om dingen met mij af te stemmen. Michael is ook erg aardig, heeft humor en is momenteel van maandag tot vrijdag aan het werk. De familie geeft mij ook het gevoel dat ik er echt bij hoor: “Goodnight family”. Op de zondag bespreken we hoe de week eruit komt te zien, zodat ik weet wat me te wachten staat. Het eten dat hier wordt gekookt is ook helemaal top, alsof het elke dag feest is. Vrijdag zijn de ouders van Stacey uit Brisbane overgevlogen. Lyn & Clyde heten ze. Natuurlijk was het even spannend om hen te ontmoeten, want ik hoopte dat ze me aardig zouden vinden, zodat Stacey kon laten zien dat ze de juiste beslissing had genomen mij in huis te nemen. En ook haar ouders zijn hele aardige mensen en betrekken mij in hun gesprekken etc. Ja, ik ben hier pas een week maar kan nu al zeggen dat ik op mijn plek zit. Het enige wat ik nog onderzoeken moet is het openbaar vervoer. Van de week hebben Micheal en Stacey een fiets voor mij gekocht! Super aardig. Ze vroegen aan mij of ik wel zeker wist of ik een fiets wilde, aangezien de heuvels erg stijl zijn. Naja, beter dan lopen dacht ik. Hopelijk krijg ik geen spijt van deze beslissing. Ik kan de fiets nog niet uitproberen, want hij moet nog in elkaar worden gezet. Ik wilde dit best proberen, maar veel vertrouwen in mijn aanbod hadden zij niet. Ze wilde het liever door een ‘professional’ in elkaar laten zetten om te voorkomen dat ik met een wiel de heuvel af ging. Daar hadden ze wel een punt, haha. Verder heb ik nog niet zo heel veel gezien, we zijn met de familie naar Parramatta gegaan waar een mooie ‘dreamers’ beurs was. Kraampjes met zelfgemaakte spulletjes. Verder zijn we zondag naar Dee Why geweest – het strand – Clyde en ik waren er helemaal klaar voor om een duik in het zeewater te nemen. Echter was het strand gesloten in verband met hoge golven en een sterke stroom, dat was teleurstellend. Maaaar toen we verder gingen wandelen om weer richting de auto te gaan zag ik iets speciaals. Blijkbaar hebben ze hier aan de kust, naast het strand/aan het strand zwembaden! Super gaaf. Dus als je niet in de zee zelf kunt zwemmen, kun je in het zwembad gaan. Rory zelf is ook een erg makkelijk, blij, leuk kindje. Het enige is dat je hem wel continu aandacht moet geven en echt weg gaan voor een middag gaat niet. Rory slaapt van 19:00 – 07:00 en dan van 0930 – 1030 en van 14.30 – 16.00 ongeveer. Nu is het alweer dinsdag en er staat een rustig weekje op de planning. Ondertussen is het ook weer een weekendjeweg met Daphne gepland naar Melbourne, dus het komt helemaal goed met mij. Nu nog vrienden zoeken in de buurt, zodat ik mezelf in het weekend kan vermaken.

-xxx-

  • 19 Maart 2013 - 12:09

    Opa-Oma Kastelijn:

    hoi Marcella, Je verslag met belangstelling gelezen. We zijn blij dat het goed met je gaat en alles naar wens verloopt. Bebankt voor je verslag waardoor we weer helemaal in beeld zijn.

    heel veel groetjes en.......XXXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 25318

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 06 Januari 2018

Australië met Marco

22 April 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao met Nicole

30 November 2012 - 24 November 2013

Familie & Au Pair avontuur

09 November 2009 - 28 December 2009

Bangkok & Pattaya

Landen bezocht: